Tuesday, June 19, 2007

Den seriella livsstilens klagan

Två dagars förkylning har inneburit en mer koncentrerad form av mitt nya liv. Jag har knappt varit utanför dörren, jobbat på mina projekt (framför allt mitt Internetprojekt, länk kommer inom kort), lagat mat och tittat på film. Det är både en enorm tillfredsställelse och viss frustration jag upplever. Frustration eftersom jag känner att världen passerar utanför. Ett enormt snyggt åskväder tornade förresten upp sig på himlen nyligen, på tal om att passera utanför.



Mitt problem är en kombination av vilja så många olika saker, men samtidigt kunna gräva ner mig i och bara göra en sak samtidigt. Den seriella livsstilen. Jag är ett offer av det moderna samhället - och då tittar jag ändå inte på teve (eller kanske just därför?). Jag önskar många gånger att jag kunde ha lite lägre ambitioner.



Är det någon som kan låna mig en flytväst?

No comments: